Translate

czwartek, 24 lipca 2014

Joachim Loew pozostanie trenerem reprezentacji Niemiec

 
Trener piłkarskiej reprezentacji Niemiec Joachim Loew poinformował w środę, że zgodnie z kontraktem pozostanie na tym stanowisku do Euro 2016 we Francji. Jednym z rywali mistrzów świata w najbliższych kwalifikacjach będzie Polska.
 
- Nawet przez chwi­lę nie bra­łem pod uwagę, aby się za­trzy­mać - po­wie­dział Loew, cy­to­wa­ny na stro­nie Nie­miec­kiej Fe­de­ra­cji Pił­kar­skiej (DFB). Jak dodał, nie może sobie wy­obra­zić nic pięk­niej­sze­go od kon­ty­nu­owa­nia misji z tym ze­spo­łem.

- Je­stem tak zmo­ty­wo­wa­ny, jak pierw­sze­go dnia pracy - pod­kre­ślił.

54-let­ni szko­le­nio­wiec zo­stał se­lek­cjo­ne­rem kadry Niem­ców 1 sierp­nia 2006 roku, wcze­śniej był asy­sten­tem w ka­drze Ju­er­ge­na Klin­sman­na. Oprócz zło­te­go me­da­lu MŚ 2014 (w fi­na­le 1:0 po do­gryw­ce z Ar­gen­ty­ną) ma na kon­cie trze­cie miej­sce mun­dia­lu 2010, wi­ce­mi­strzo­stwo Eu­ro­py 2008 i pół­fi­nał ME 2012.

Szef DFB Wol­fgang Nie­rs­bach już w so­bo­tę za­pew­niał, że nie ma wąt­pli­wo­ści, iż Loew po­zo­sta­nie tre­ne­rem mi­strzów świa­ta i po­pro­wa­dzi ich je­sie­nią w spo­tka­niach eli­mi­na­cji Euro 2016.

- Wszyst­ko zo­sta­ło wy­ja­śnio­ne i usta­lo­ne. 3 wrze­śnia w pierw­szym po wa­ka­cjach meczu, znowu z Ar­gen­ty­ną, ale to­wa­rzy­skim, na ławce tre­ner­skiej usią­dzie Jo­achim Loew. A póź­niej po­pro­wa­dzi dru­ży­nę na­ro­do­wą aż do mi­strzostw Eu­ro­py we Fran­cji - po­wie­dział Nie­rs­bach pod­czas spo­tka­nia ba­war­skie­go związ­ku pił­kar­skie­go w Bad Go­eg­ging.

Nie­miec­cy dzia­ła­cze i ki­bi­ce oba­wia­li się, że Loew po trium­fie na mun­dia­lu może pójść w ślady ka­pi­ta­na re­pre­zen­ta­cji Phi­lip­pa Lahma, który w pią­tek ogło­sił za­koń­cze­nie mię­dzy­na­ro­do­wej ka­rie­ry.

- Nie mu­si­cie się mar­twić o los se­lek­cjo­ne­ra, bo on ma świet­ne­go pra­co­daw­cę - dodał z uśmie­chem Nie­rs­bach na an­te­nie te­le­wi­zji ARD i pod­kre­ślił. - Nie widzę żad­nych prze­sła­nek, żeby tre­ner Loew nie kon­ty­nu­ował swo­je­go dzie­ła.

Nie­miec­ki se­lek­cjo­ner jesz­cze przed MŚ w Bra­zy­lii prze­dłu­żył kon­trakt z fe­de­ra­cją do Euro 2016. Jed­nak po po­wro­cie z mun­dia­lu za­uwa­żył, że "nad­szedł wresz­cie czas na od­po­czy­nek". Nie­któ­rzy ode­bra­li to jako sy­gnał, że po naj­więk­szym moż­li­wym suk­ce­sie może chcieć za­koń­czyć pracę z kadrą.

Nie­rs­bach po­rów­nał Loewa do Vi­cen­te del Bo­sque, który z re­pre­zen­ta­cją Hisz­pa­nii dwa lata po mi­strzo­stwie świa­ta (2010) trium­fo­wał w tur­nie­ju kon­ty­nen­tal­nym (2012).

- To jest cel Jo­achi­ma Loewa - przy­znał szef DFB.

Eli­mi­na­cje Euro 2016 Niem­cy roz­pocz­ną 7 wrze­śnia od meczu ze Szko­cją w Do­rt­mun­dzie. 11 paź­dzier­ni­ka za­gra­ją na Sta­dio­nie Na­ro­do­wym w War­sza­wie z Pol­ską. Po­zo­sta­ły­mi ry­wa­la­mi w kwa­li­fi­ka­cjach będą Ir­lan­dia, Gru­zja i Gi­bral­tar.

Pod wodzą Loewa Niem­cy ro­ze­gra­li do­tych­czas 112 me­czów. Za­no­to­wa­li 77 zwy­cięstw, 20 re­mi­sów i 15 po­ra­żek (bi­lans bram­ko­wy 280-105). Tak wy­so­kiej śred­niej punk­tów (2,24 w meczu) nie miał wcze­śniej żaden se­lek­cjo­ner kadry Nie­miec.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz