Translate

środa, 23 lipca 2014

Aktualności : Lepiej, ale gorzej

Lepiej, ale gorzej 

Dobry występ reprezentacji USA na turnieju w Brazylii i niespotykane wcześniej wyniki oglądalności meczów piłkarskich w tym kraju rozbudziły apetyty organizatorów Major League Soccer. Okazuje się jednak, że miłość Amerykanów do piłki nożnej zapłonęła na krótko, a wyniki oglądalności MLS mimo dobrych przesłanek, po głębszej analizie nie wyglądają obiecująco.
W porównaniu do 2013 roku, wyniki oglądalności z początku sezonu 2014 wzrosły imponująco. W 12 meczach pokazywanych przez NBCSN średnia oglądalność wyniosła 181 tysięcy osób, co stanowi wzrost o niesamowite 81% w porównaniu do poprzedniego roku. Również w telewizji ESPN 2 wzrost przekroczył 80%, a każde z trzech pokazywanych tam spotkań oglądało 309 tysięcy telewidzów. Na głównym kanale ESPN jedyny transmitowany do tej pory mecz zobaczyło blisko pół miliona ludzi, dokładnie 495 tysięcy.
Mimo tak wspaniałych wyników z początku sezonu ci, którzy liczą na futbolową rewolucję w Stanach Zjednoczonych będą musieli prawdopodobnie jeszcze poczekać. W porównaniu do ośmiu spotkań transmitowanych przed Mundialem, trzy pokazywane przez NBCSN po zakończeniu turnieju zebrały jedynie osiemdziesięciotysięczną widownię. Wyjaśnienie tej sytuacji dotyczy nie tylko spadku entuzjazmu po zakończonych mistrzostwach Świata, ale i braku meczów angielskiej Premier League. Transmitowane przed pierwszymi kolejkami ligi amerykańskiej mecze z europejskiej strony oceanu tradycyjnie przyciągały ogromną widownię, a rozpoczynające się po nich mecze MLS niejako korzystały z popularności Premier League. Okazuje się, że bez pilotów telewizyjnych tej części widowni, amerykańskim nadawcom trudno jest zatrzymać przy sobie kibiców rozentuzjazmowanych niedawnym mundialem.
W odwróceniu spadkowego trendu na antenach ESPN ma pomóc otwarcie transmisji online bez konieczności posiadania abonamentu stacji. W ten sposób amerykańska stacja próbuje przyciągnąć zwłaszcza młodych widzów, korzystających przede wszystkim z technologii mobilnych i nie rozstających się z tabletem lub smartfonem. Według badań, zainteresowanie tej grupy MLS wzrasta, jednak wciąż brakuje sposobów na przyciągnięcie ich przed telewizory. Otwarcie na mobilne transmisje ma w tym pomóc.
Spadki oglądalności w angielskojęzycznych telewizjach zbiegają się w czasie z wzrostem popularności ligi MLS w hiszpańskim Univision. Tutaj oglądalność rok do roku między 2012 a 2013 wzrosła o blisko sto procent - do 135 tysięcy średniej widowni - i wzrost ten jest kontynuowany w sezonie 2014. Dotychczasowe mecze gromadziły przed odbiornikami średnio 136 tysięcy telewidzów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz